Pierwszy żużlowóz wykonany przez ostrowiecka firmę Grant dla Huty Miedzi Głogów KGHM jest już gotowy. Ważący ponad 70 ton „wózek” pomyślnie przeszedł próby przeprowadzone prze Instytut Kolejnictwa z Warszawy.
Grant realizuje warty ponad 50 milionów złotych kontrakt na budowę 36 żużlowozów, dla rozbudowywanej Huty Miedzi Głogów KGHM. Skonstruowany i wykonany w Ostrowcu gigantyczny wózek pomyślnie przeszedł próby (układ jezdny, układ przenoszenie, układ kotwienia do torów, przechyl kadzi) i pod koniec miesiąca dwa pierwsze egzemplarze wysłana zostaną do Głogowa.
– Do wykonani pozostały jeszcze tylko czysto „kosmetyczne” prace, jak malowanie – mówi Norbert Jeż, prezes Granta.
– Pod konie października wyślemy dwa pierwsze gotowe żużlowozy, a kolejne będziemy systematycznie wysyłać aż do 2015 roku kiedy zakończymy realizacje tego kontraktu. W ostatnich dniach podpisaliśmy kolejny kontrakt z KGHM, tym razem na wykonanie siedmiu miedziowozów, czyli wózków do transportu płynnej miedzi. Kontrakt wart jest ponad trzy miliony złoty. Miedziowozy mamy dostarczyć do końca 2014 roku. Warto dodać, że kontrakt na wykonanie miedziowozów, to już czwarty, po dwóch kontraktach na wykonanie estakad elektryczno-energetycznych (wartości ponad 4 miliony złotych) i budowie żużlowozów, duży kontrakt ostrowieckiego Granta z KGHM. Warto dodać że obecnie w Hucie Miedzi Głogów pracują zużlowozy wykonana pod koniec lat siedemdziesiątych w Ostrowcu.
Transport dwóch żużlowozów do Głogowa to będzie bardzo skomplikowana operacje. Zdemontowane kolosy pojadą na trzech ciężarówkach – „podwozia” na dwóch ciężarówkach, z dwie kadzie na trzeciej.